یکی از استودیوهای بازی ساز محبوب در جهان سوپرسل است که توانسته با ساخت بازیهای خلاقانه کاربران بسیاری را جذب صنعت موبایل گیمینگ کند. این استودیو در حال حاضر کارنامه درخشانی در زمینه ساخت بازیهای ویدیویی داشته و توانسته پس از کلش آف کلنز، کلش رویال و براول استارز را نیز بسازد. اما هیچ کدام از آنها نتوانستند همانند کلش آف کلنز باشند. این بازی به معنی واقعی یک بازی انقلابی محسوب میشود تا جایی که پس از معرفی در سال ۲۰۱۲ به قدری محبوب شد که از آن به عنوان بزرگترین بازی آنلاین در تاریخ نام میبرند که خرید اکانت کلش نیز در بین علاقه مندان این بازی بسیار پرطرفدار است.
با وجود
معروف بودن این بازی ۱۱ ساله و تغییرات ایجاد شده در آن طی این مدت، جذابیت آن نیز
افزایش پیدا کرده است. البته باید گفت برخی از این تغییرات چندان خوشایند نبوده و
در واقع تبدیل به برخی قابلیتهای بلا استفاده شدهاند. در ادامه به برخی از این
قابلیتها اشاره خواهد شد.
در گذشته
بازی کلش آف کلنز همانند بازی امروزی نبوده و از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است.
برخی از گزینههای کنونی نیز همانند امروز بلااستفاده نبوده و توسط کاربران مورد
استفاده قرار میگرفت. یکی از موارد مورد نظر، لولها در این بازی است. در گذشته
این اعداد دارای تأثیر زیادی در بازی بودند. یکی از آنها نقش لولها در گلوبال
چت، اعضای کلن و حتی کلن وارها بوده است. به مرور زمان و تغییرات ایجاد شده در
بازی، بازیکنان متوجه شدن این لولها دیگر مانند گذشته چندان خاصیتی ندارند.
از دیگر
قابلیتهای بلا استفاده در این بازی دکمه Revenge یا مکانیزم انتقامگیری در بازی کلش آف کلنز است. این مکانیزم از
زمان انتشار بازی تاکنون حضور داشته و به پلیرها اجازه میدهد تا با حمله به
بازیکنانی که قبلاً به او حمله کرده بودند، مجدداً حمله کند. در واقع میتوان گفت
این مکانیزم یکی از بلااستفادهترین قابلیتهای این بازی محسوب میشود. همچنین
استفاده از آن نیز با مشکلاتی همراه است. یکی از این مشکلات آنلاین بودن بازیکنانی
هستند که به پلیرها حمله کرده بودند و بدین ترتیب بازی اجازه انتقام گرفتن را به
پلیرها نخواهد داد. نکته دیگر اینکه در صورت داشتن امکان انتقام، آنها متوجه
نخواهند شد که فرد حملهکننده چه کسی بوده و این حمله با سایر حملهها به یک شکل
نشان داده خواهد شد. به همین دلیل بسیاری از گیمرها از این قابلیت هرگز استفاده
نمیکنند.